Unidade didáctica Formación en Valores

Obxectivos:
* Sensibilizarnos e tentar sensibilizar coa problemática da convivencia e educación para a paz, a igualdade, a democracia e a non discrimianción.
* Fomentar a coordinación entre os membros da comunidade educativa na prevención dos conflitos.
* Adquirir técnicas e habilidades para a resolución de conflictos.
* Elaborar material familiar e adaptado as necesidades do noso centro.
* Impulsar habilidades sociais que favorezan a resolución pacífica e xusta dos conflitos.
* Integrar a toda a comunidade educativa na posta en práctica de actividades contra a violencia,o acoso e a discriminación.
Contidos
Se ben o contido principal desta unidade será o da Formación en valores, trataremos tamén:
* Empatía, motivación e colaboración.
* Normas e disciplina.
* Resolución de conflictos. Mediación.
* Habilidades sociais.
Competencias traballadas:
Competencia cultural e artística.
Autonomía e iniciativa persoal.
Competencia para o coñecemento e interacción co mundo físico.
Competencia dixital.
Competencia en comunicación lingüística.



1. Actividade introdutoria.


       O seguinte test non ten carácter ciéntifico mais empregarémolo a xeito de remuíño de ideas para debater as diferentes consecuencias que derivan das nosas decisións. Cada alumn@ realiza o test. Unha vez teñamos os resultados de cada un, facemos unha posta en común e tentamos analizar o porque de cada paso dado. Na nosa reflexión tentaremos que xurdan os valores relacionados co respecto, a convivencia, a integración etc...
Ao rematar o debate anotamos as nosas conclusións cunha posta en común.

Test de Analizame.com
 
2.   A continuación imos converternos en piratas. A partir dos aspectos que tratamos na actividade número 1, escolleo personaxe que máis che interese e reflexiona sobe as túas decisións. Cres que son coherentes coas conclusións anotadas.
Preme na seguinte ligazón para comezar o xogo: "A Illa do Tesouro"




3.     Proxeccións: Escollemos algunha das películas que se sinalan e traballamos os valores que se nos transmite


4. Proxección The Klass.
Durante a proxección cada alumno fai un seguimento dun personaxe. Debe anotar o que sinte os personaxe nos diferentes momentos da película.



Unha vez rematada facemos un debate sobre as diferentes circunstancias que rodean o conflito e pedimos que cada un dos alum@s se transforme no personaxe que seguiu e que explique por que reaccionou así.


Despois pedimos que os roles de agresor, agredido, espectaderes se cambien de xeito que os alumnos teñan que cambiar os puntos de vista.


Anotamos as conclusións.


5. Proxección "La ola".
Pre-proxección: Analizamos as circunstancias que levan as persoas a participar nos totalitarismos. 
Primeira achega histórica a estes movementos.
Analizamos a importancia da estética destes movementos.



Actividade
Buscar a definición dos siguientes termos. Clasificámolos en ideoloxías o sistemas
político-sociais. Reflexionamos sobre os mesmos analizando as semellanzas e diferenza:
- Autocraci a / Dictadura / Anarquía / Despoti smo / Democracia / Nazismo /
Totalitarismo / Fascismo / Capitalismo / Soci alismo / Monarquía / Repúbl ica


Actividad
En el aula de Internet agrupar a los alumnos y alumnas para que busquen la respuesta
a esta serie de cuestiones que se les presentan:
- Cantas dictaduras existen a día de  hoxe?
- Busca os lugares e os nomes dos dictadores?
- Credes que sería posible hoxe unha dictadura?


6. Proxección "Solteiros"

Ficha técnica
Título: Singles (Solteiros).
Ano: 1992.
Nacionalidade: USA.
Duración: 99 m.
Director: Cameron Crowe.
Música: Paul Westerberg.
Guión: Cameron Crowe.
Fotografía: Ueli Steiger.
Repartición: Bridget Fonda, Campbell Scott, A. Sedgwick, Sheila Kelley, Jim
True, Bill Pullman, Matt Dillon.
Comentario
Tema: Relacións sentimentais entre mozas.
Argumento: Relacións entre un grupo de mozos de Seatle a quen une unha
gran paixón, a música grunge. Comparten o mesmo edificio de apartamentos, traballan no que poden e contan as súas historias de amor e desamor. Viven un estilo de vida no que comparten os seus soños cheos de ideais.
Crítica: A película non ten nada que ver co movemento "okupa" europeo,
pero é interesante para comprender o sentimento de individualidade dos mozos
que se separan da súa familia e ao mesmo tempo o sentimento de colectividade que pode significar compartir o mesmo edificio. A película expón como tema central o amor, pero tamén o difícil mundo laboral dos mozos, as aspiracións e
soños que desaparecen co tempo, a amizade, ...
Conceptos previos: visado

PROXECCIÓN
1. De que rexión española é Luís, o amigo de Linda?
2. En que organismo municipal traballa Linda?
3. Que lle regala Linda a Luís na súa despedida?
4. A que idade foi abandonado Steve polo seu pai?
5. Sobre a tumba de que famoso cantante toca a guitarra Clif?
6. Que nome ten o club que buscan Steve e os seus amigos?
7. Como se titula a canción pola que preguntan a Clif nunha entrevista?
8. En que país europeo afirma Clif que o seu grupo ten moito éxito?
9. Como se denomina o seu grupo?
10. De que club de baloncesto é seareiro Steve?
11. Onde márchase Linda nunha expedición ecoloxista?
12. Que idade ten o médico que trata a Janet?
13. Que estudos decide continuar estudando Janet?
14. En que consiste o código secreto entre Janet e Steve para chamarse cando
sentan sos?
15. Cantos apartamentos ten o edificio no que viven os mozos?


POST-PROXECCIÓN
Frases
- "A xente que coñezo teno moi fácil" (Steve).
- "Non quero drama, non quero apasionamiento, quero que sexa el mesmo" (Linda).
- "A xente que de verdade che quere, en realidade atérrache" (Steve).
- "O traballo volveu a salvarme" (Steve).
- "As cousas cambian".
- "Necesitamos aos demais. Non ten nada que ver co sexo" (Janet).


Actividades
- Caracteriza aos personaxes segundo os seus gustos, os seus soños, as súas ilusións, as súas contradicións, as súas ansias de liberdade, o seu concepto da amizade.
- Estás de acordo co tratamento do amor na película? Cres que os
mozos son moi liberais? Como o concibes ti? Como é a túa parella perfecta?
Opinión persoal




7. Proxección "Nostradamus"



Ficha técnica
Título: Nostradamus.
Ano: 1995.
Nacionalidade: USA.
Duración: 116 m.
Director: Roger Christian.
Música: Barrington Pheloung.
Guión: Knut Boeser, Piers Ashworth.
Fotografía: Denis Crossan.
Repartición: Tcheky Karyo, Amanda Plummer, Julia Ormond, Assumpta Serna,
Rutger Hauer, F. Murr.
Comentario
Tema: Videncia.
Argumento: Michel de Notre Dáme naceu a principios do século XVI e tivo a
estraña capacidade de poder ver o futuro. Unha capacidade que foi desenvolvendo ao longo da súa vida e que lle levou a ser unha das personalidades máis controvertidas do segundo milenio. Os seus coñecementos provocáronlle continuos enfrontamentos con clérigos e cos homes de ciencia da época. A súa calidade de vidente fíxolle predicir con poucos meses de antelación a morte do entón rei de Francia.
A exactitude no modo con que se cumpriron as súas predicións encheu de asombro e pánico a todos os seus contemporáneos, tanto que se viu obrigado a partir de entón  a escribilas en clave. Cara ao final da súa vida, Nostradamus, tivo visións dos feitos máis relevantes que sucederían ata o ano 3000.
Crítica: A película non trata exactamente o tema das seitas, nin se expón en ningún momento a posibilidade de que Nostradamus intentase separarse da Igrexa católica, aínda que el era xudeu, pero resulta moi interesante ver como podía haberse convertido no líder espiritual dun amplo grupo de crentes, xa que
tiña todo ao seu favor para poder manexar á xente que cría nel. A película
reflexa tamén outros temas moi interesantes: a loita entre a fe e a razón, é dicir,
entre a Igrexa católica e a ciencia, o machismo imperante na época, a  epidemia da peste por falta de hixiene, etc.
Conceptos previos
Personaxes históricos: Nostradamus, Catalina, Lutero, Copérnico, Leonardo
dá Vinci, Hitler, Kennedy, Sadam Hussein.
Conceptos históricos: Santa Inquisición, luteranismo.
Nomes xeográficos: Montpellier, Saint Remis, Arles.
Termos: sodomía, profeta.


PROXECCIÓN
1. Como se chama a moza queimada viva pola Santa Inquisición ao comezo
da película? .
2. Que Escola de Medicamento era considerada a mellor de Europa na época
de Nostradamus? .
3. En que data naceu Nostradamus? .
4. Que profesión exerceu o seu pai? .
5. E os seus dous avós? .
6. Que estudos realizou Nostradamus? .
7. Que outros estudos non aceptados pola Igrexa católica realizou?.
8. Que tipo de igrexas querían construír os luteranos? .
9. Que estudan Scallenger e a súa discípula cando Nostradamus chega ao palacio do doutor? .
10. Como se chama a discípula de Scallenger? .
11. De que signo do horóscopo é Nostradamus? .
12. Quen é o autor do primeiro libro que Scallenger insignia a Nostradamus na
biblioteca secreta? .
13. Que teoría formulou este autor acerca da Terra? .
14. A quen pertence o debuxo dunha máquina que pode ir baixo a auga? .
15. Como se chama o irmán de Nostradamus? .
16. Que tipo de viño ofrece Nostradamus a Angeline na súa consulta? .
17. Que visión ten Nostradamus a primeira vez que observa o recipiente
con auga? .
18. A que feito histórico refírese Nostradamus cando predicir que os nobres de Francia vai morrer decapitado por unha gran coitela? .
19. Que instrumento é esa coitela? .
20. Que rei gobernaba en Francia na época de Nostradamus? .
21. Como predixo Nostradamus que morrería o rei? .
22. Como se chamaba a raíña que protexeu a Nostradamus? .
23. Que vaticinou Nostradamus á raíña sobre os seus fillos? .
24. Cantas guerras predixo que habería no século XX? .
25. Que nome oía constantemente nas súas visións? .
26. Que signo político debuxa? .
27. De que acusou a Santa Inquisición a Nostradamus? .
28. Como se chamaba o seu fillo maior? .
29. Que visións aparecen de seguido na película? .
30. En que ano morreu Nostradamus? .


POST-PROXECCIÓN
Frases
- "Fillo, mantén sempre a fe en Deus. Divos concedeuche o inmenso don da
intelixencia. Utilízao con coidado" (Avó de Nostradamus).
- "Seica non somos todos iguais ante Deus?" (Nostradamus).
- "Non é habitual ver a unha muller traballando nestas cousas" (Nostradamus).
- "Toma da vida só a puro e para vivir só o necesario".
- "Salva a media Francia da peste, pero deixa que morra a súa muller e fillos, é
que non os quería?".
- "A xustiza de Deus é un gran misterio".
- "vin moitas desgrazas, pero hai unha posibilidade, máis aló da Terra
vin o paraíso, o home resistirá, o home sobrevivirá" (Nostradamus).


Actividades
- Investiga sobre a Santa Inquisición.
Como resolvía os conflitos no tempo da inquisición. Debate
Opinión persoal


9. Zoon politikón

Esta actividade recorre á organización política do Estado para achegar a política aos estudantes amosando como inflúe e condiciona as súas vidas cotiás. Espertar o interese pola política para acadar unha participación activa e consciente nela, é de enorme importancia na súa formación como estudantes e cidadáns.
Preme no seguinte enlace para realizar a actividade: Zoon politikón

10. "A cidade da diferencia"

Visitando a cidade da diferencia te concienciarás en temas de discriminación racial, lee e reflexinona premendo nas fotos da exposición virtual.
Visita a cidade no seguinte enlace: Cidade da diferencia

11. Interculturalidade

Aquí aprenderemos mediante unha secuencia didáctica coñecer e valoras as aportacións realizadas polas distintas culturas e pobos ao desenrolo e progreso da humanidade.
Preme sobre a imaxe.

Interculturalidad

12. Wild Web Woods
Xogo para ensinar o uso responsable de Internet.
Preme no seguinte enlace: Wild Web Woods


13. O cuarto mundo

Secuencia didáctica para aproximar ao alumnado ao novo concepto de pobreza e de invisibilidade que impón a cidade e a nova cultura do ocio.
Preme sobre a imaxe.

Interculturalidad

8.  Actividades de Ampliación e reforzo



Agora ti es Marcel Marceau, intenta trasmitirnos como es... cales son as cousas que te preocupan, que valores defendes...

Sem comentários:

Enviar um comentário